Корекційна робота з дітьми у сенсорній кімнаті
Особливим надбанням нашого закладу також для забезпечення психічного здоров’я дітей та дорослих є сенсорна кімната або іншими словами - кімната (кабінет) психологічного розвантаження (КПР).
Це — варіант кімнати відпочинку. Тут створені оптимальні умови для швидкого й ефективного зняття емоційного перенапруження, відновлення працездатності дорослих та дітей різного віку.
КПР створена для застосування комплексного методу оптимізації психічних процесів, умовно названого психологічним розвантаженням (включає фізіологічні та психологічні засоби відновлення працездатності й попередження емоційної перевтоми) — це навчання навичок релаксації із музичним супроводом. Особливо значимі такі заняття для осіб, які перебувають у районах несприятливих екологічних впливів або переживають травматичний стрес.
Кімната обладнана м'якими кріслами з підлокітниками, в яких можна напівлежати та підставками для ніг, м’яким килимом, м’якими кубиками (для найменших відвідувачів).
Досягненню психоемоційної розрядки сприяють специфічний інтер'єр, зміна обсягів і форми зон, перемонтування устаткування, яке легко комбінується.
Підлога покрита лінолеумом на м'якій основі, колір якого гармоніє зі стінами. У кольоровому вирішенні інтер'єру перевага надана блідо-рожевому і зеленому кольорам, це заспокоює нервову систему.
Також є декоративний акваріум з декоративними елементами — корали, галька, в'юнкі рослини, мушлі тощо. Кімнатні рослини, акваріум, різноманітні іграшки сприяють підвищенню психологічної комфортності дітей і відновленню їхньої працездатності.
Ефект релаксації та зняття м'язового напруження досягається й завдяки обстановці, функціональній музиці, змінам світлового оформлення. Для звукового оформлення занять використовується класична й медитативна музика, шуми та звуки природи: спів птахів, биття серця, шум океану, дзюркіт фонтана, шум дощу тощо.
Романтичний характер інтер'єру надають:
· ліхтарі, фонтанчик, бульбашкова колона, панно «Зоряне небо»;
· «сухий душ», «дидактична черепаха»;
· «дзеркальне панно» з лазерними променями, «тактильне панно».
У світловому оформленні чергуються природне та штучне освітлення. Джерела світла локалізуються в різних місцях приміщення по горизонталі й вертикалі.
У КПР можна здійснювати й інші психогігієнічні заходи. До них відносяться групове навчання прийомів психотерапевтичної самодопомоги і, зокрема, аутогенного тренування; психогігієнічні бесіди, що включають прослуховування фрагментів літературно-музичних здобутків, присвячені різним аспектам здорового способу життя тощо.
Корекційна робота з дітьми через ігри з піском та водою
Впровадження принципово нових підходів до дитини, заявлених у Базовій програмі, потребує багато в чому новітніх технологій. Педагоги широко послуговуються ними, творчо переробляючи та адаптуючи до певних умов.
Такою інновацією, зокрема, стала робота з піском. Вона взяла початок від прадавніх дитячих ігор з цим улюбленим матеріалом, а також сучасних психологічних методик і трансформувалася в інтегровану технологію різнобічного розвитку дитини загалом і творчих здібностей зокрема. Багаторічна практика свідчить, що ігри з піском та водою позитивно впливають на емоційне благополуччя дітей. А з огляду на те, що ігри з піском – найулюбленіші для дітей, ми, дорослі повинні максимально використовувати їх із розливальною, навчальною та корекційною метою.
Пісок і вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Перші контакти малюків відбуваються в пісочниці. Перші іграшки, які купують батьки для своїх дітей – це відерце, совочок і формочки. Малюків дуже приваблює можливість взаємодіяти з піском: копати, будувати, пересипати. Ігри з піском і водою спонукають малюка до опредмечування думки, реалізації її в матеріалі.
Податливість піску дає змогу кожній дитині можливість відчути себе творцем. Дитина створює споруди з піску, якийсь час милується ними, грається, а потім руйнує, щоб з’явилось щось нове. Один сюжет змінюється іншим, і так без кінця. Хтось може подумати: надто все просто, але саме ця простота природні для людини дії приховують у собі унікальну таємницю: в світі немає нічого такого, що було б остаточно зруйновано – просто старе поступається новому. Багато разів проживаючи це дитина досягає стану душевної рівноваги.
Пісок ніби „поглинає” негативну психічну енергію, взаємодія з ним очищає енергетику людини, стабілізує її емоційний стан.
Перенесення традиційних педагогічних занять у пісочницю дає значний виховний і навчальний ефект порівняно із стандартними формами навчання.
§ посилюється бажання дитини пізнавати щось нове, експериментувати.
§ в пісочниці розвивається тактильна чутливість як основа розвитку ручного інтелекту
§ гармонійно розвивається пам’ять, увага, мислення, моторика.
§ вдосконалюється розвиток предметно-ігрової діяльності.
Шановні батьки! Зарахування дітей до закладу дошкільної освіти на 1 вересня розпочинається з 1 квітня .Прийом батьків здійснюється у понеділок, вівторок, середу з 9.00 год до 15.00 год. Для зарахування необхідно принести :
копію свідоцтва про народження дитини;
паспорт громадянина України.